Professionalisering communicatie

Wil jij met je afdeling meer impact maken?

Meer impact?

Vind je dat je communicatieafdeling veel meer kan betekenen voor de organisatie? Gaan de vragen die de afdeling krijgt vooral over de uitvoering van communicatie, terwijl je pas echt kunt bijdragen als je de ruimte krijgt om advies te geven? Dan ben je niet de enige.  


We zien regelmatig communicatieafdelingen met echte professionals die toch niet goed tot hun recht komen. We zien ook dat dat vaak komt omdat zo'n afdeling onvoldoende invulling heeft gegeven aan de rol binnen de organisatie. Hoe kun je daar verandering in brengen en verder professionaliseren?


Niet door heel hard te roepen dat je eerder betrokken wilt worden en ook niet door nog een keer uit te leggen dat je echt wel strategisch bent... Wel door naar de eigen afdeling te kijken en stil te staan bij hoe je invulling geeft aan de rol en positie.


  1. Positie en rol: Welke positie kies (of heb) je? Wat is je visie op je rol en hoe levert de afdeling waarde? 

  2. Manier van werken: Hoe werk je binnen de afdeling samen en hoe met de rest van de organisatie. Wat kan de organisatie verwachten?

  3. Kennis en kunde: Welke kennis en vaardigheden hebben de mensen nodig om de gewenste positie en rol waar te kunnen maken?

Een goede analyse: aan de hand van jullie (bestaande) visie, rolopvatting en werkwijze bepalen we welke stappen we gaan zetten.

Interactieve sessies waarin we met jullie de gewenste positie, de rolopvatting en manier van werken te bepalen en concreet maken.

Alles of alleen een aantal aspecten beetpakken? Beide kan. We denken met je mee hoe we jullie het beste kunnen helpen.

Janou van Rheenen

06-41292242

Janou van Rheenen

MEER WETEN?

Je kan erop vertrouwen dat wij het voor je regelen!

Success! Message received.

WAT WE OOK DOEN

KLANTCASES