Koninklijke NLingenieurs
AWAY MATCH:
Marketingplan voor ledenwerving
KLANTCASE
Medio 2021
Den Haag
Wedstrijd
Marketingplan voor ledenwerving.
Koninklijke NLingenieurs ondersteunt en behartigt de belangen van ingenieursadviesbureaus in Nederland. De meeste grote bureaus zijn lid, maar ook middelgrote bureaus hebben veel aan lidmaatschap. Dat vraagt om een gerichte marketingaanpak.
Uitdaging
Hoe kunnen we nog meer ingenieursbureaus aan ons binden?
Wat moeten we bieden om aantrekkelijk te zijn voor hen?
Op welke manier kunnen we ze bereiken en in contact met ze komen?
Hoe zorgen we voor een gebruikersvriendelijk proces tot lidmaatschap?
Speelveld
Divers type leden, van de grote jongens tot de kleinere bureaus en alles daartussenin. Goed contact met de directeuren en het management van grotere bureaus. Middelgrote bureaus zijn er veel, maar er is minder zicht op wie het zijn, waar ze te vinden zijn en wat hen bezighoudt.
Highlights
Helder overzicht van het aanbod van Koninklijke NLingenieurs en de meerwaarde voor leden
In gesprek met leden, oud-leden en potentiële leden over kansen en risico's
Customer journey die de wegen naar lidmaatschap verbetert
Resultaat
We schreven, in nauwe samenwerking met betrokkenen van Koninklijke NLingenieurs én (oud)leden, een praktisch plan voor ledenwerving. Bedrijven in de ingenieursbranche zijn inhoudelijk enorm gedreven en spreken elkaar graag over thema's die ze in hun werk tegenkomen. De kern van het plan is dan ook ontmoetingen faciliteren en laten zien dat Koninklijke NLingenieurs bestaat voor en door haar leden.