top of page

Markenheem

Pitch White.png

AWAY MATCH:

Communicatiestrategie voor een hoogwaardig imago

KLANTCASE

Jan 2022 - Mrt 2022

Achterhoek

Achterhoek

Wedstrijd

Communicatiestrategie & afdelingsplan

Markenheem is een gerespecteerde organisatie in de zorg. Door de toenemende zorgvraag is de verwachting dat Markenheem flink gaat groeien. Deze groei vraagt om een adaptieve, stevige organisatie die voldoende professionals aan zich weet te verbinden en bekend blijft staan als een betrouwbare partner die kwaliteit levert in de ouderenzorg. Een goed imago als zorgaanbieder, werkgever en samenwerkingspartner is dus essentieel.

Uitdaging


  • Help met het formuleren van onze visie op communicatie en de rol van de communicatieafdeling

  • Schrijf een communicatiestrategie die past binnen onze nieuwe organisatiestrategie en ons helpt de ambities waar te maken

  • Formuleer de randvoorwaarden die gesteld moeten worden aan de lijnorganisatie en de communicatieafdeling om de strategie uit te voeren

Speelveld

Markenheem biedt kwalitatief hoogwaardige ouderenzorg die afgestemd is op de persoonlijke wensen en behoeften van cliënten in de Achterhoek. De organisatie wil dichtbij alle betrokken partijen staan waaronder de cliënten, hun familie, (zorg)instellingen en andere stakeholders. Het is een betrouwbare partner die met enthousiaste en vakkundige medewerkers ouderenzorg dichtbij levert, voor een ideale leefomgeving voor haar cliënten.

Highlights

  • Droomsessie over de ambities en doelen van Markenheem en dromen over de toekomst

  • Strategiesessie om concreet te maken hoe we die dromen waar gaan maken

  • Een communicatiestrategie die aansluit op de organisatiestrategie en past bij de organisatie

  • Advies over de herpositionering van de communicatieafdeling om de communicatiestrategie in de praktijk te kunnen brengen

Resultaat

De verschillende sessies hebben de input opgeleverd om te komen tot een nieuwe communicatiestrategie voor alle communicatiemodaliteiten die de ambities en doelen van Markenheem helpt waarmaken. Samen met het advies over de herpositionering van de communicatieafdeling is de communicatieafdeling van Markenheem klaar voor de toekomst. 

Markenheem

Opstelling

  • 1 bestuurder

  • hoofd communicatie

  • 6 betrokken medewerkers

  • 3 adviseurs

  • 1 reservespeler

Statistiek

  • 2 sessies met het bestuur en communicatieprofessionals 

  • 760 km afgelegd 

  • 3 functieprofielen opgesteld

  • strategie voor 4 communicatiemodaliteiten uitgewerkt

SELECTIE_icoon_marketing.png

Gjerryt Leuverink

0642108497

Gjerryt Leuverink.jpg

KLANTCASES

WAT WE OOK DOEN

ONZE OPDRACHTGEVERS

bottom of page