SWZ

Pitch White.png

AWAY MATCH:

Arbeidsmarktstrategie

KLANTCASE

Eerste helft 2021

Noord Brabant

Noord Brabant

Wedstrijd

In de afgelopen jaren is het tekort aan medewerkers in de zorg sterk toegenomen. Ook SWZ heeft als zorgorganisatie diverse uitdagingen bij het vinden van de juiste en van voldoende mensen. Dat vraagt om een passende arbeidsmarktstrategie en daaruit voortkomende campagne.

Uitdaging

  • Met welke strategie kunnen we structureel onze werving verbeteren zodat we voldoende en passende sollicitanten krijgen? 

  • Hoe maken we concreet wat wij als werkgever te bieden hebben, maar ook wat wat werken voor onze doelgroepen van je vraagt?

  • Hoe spreken we kartrekkers en youngprofessionals die willen en kunnen werken in zelfsturende teams?

Speelveld

Zorgorganisatie in het zuiden van het land die gespecialiseerd is in EMB en NAH en succesvol werkt met zelfsturende teams. Nu zoeken ze nieuwe medewerkers die passen bij hun organisatie en het leuk vinden om veel ruimte te krijgen voor eigen initiatief.

Highlights

  • Met een diverse groep uit de organisatie verkennen wat de knoppen zijn waar je aan kunt draaien als het gaat om je arbeidsmarktstrategie.

  • Samen durven kiezen voor een strategie en campagneconcept die echt anders zijn dan die van concurrenten.

Resultaat

De Selectie en Full Frame sloegen de handen ineen om SWZ resultaatgericht te helpen met het werken aan een sterk werkgeversmerk én met het vervullen van de openstaande vacatures. Onze aanpak leverde een arbeidsmarktstrategie op die de recruiters alle handvatten biedt om aan de slag te gaan met werving en behoud. Daarnaast ontwikkelden we de campagne 'Verleg je grenzen bij SWZ'. We maakten filmpjes waarin medewerkers het echte verhaal vertellen en verspreiden die via de social kanalen en de eigen medewerkers.

SWZ

Opstelling

  • Strategisch HR adviseur

  • Recruiters

  • Zorgdirecteuren

  • Zorgmedewerkers

  • Communicatieadviseurs

  • Contentspecialisten

  • Organisatieadviseur

  • Arbeidmarktcommunicatie-expert

Statistiek

  • 6 online sessies om te komen tot een strategie en concept

  • 1 awareness film

  • 4 video's met persoonlijke verhalen 

  • 1 maand intensieve aanwezigheid op alle social mediakanalen

SELECTIE_icoon_marketing.png

Charlotte Bosveld

06-26112955

Charlotte Bosveld

KLANTCASES

WAT WE OOK DOEN

ONZE OPDRACHTGEVERS