Terug naar artikelen
Communicatie en participatie
ProRail legt tussen ‘s-Hertogenbosch en Vught een vierde spoor aan, tot aan de aftakking richting Tilburg. Vooral in Vught betekent dit veel voor de omgeving; het hele dorp krijgt jarenlang met een ingrijpend project te maken. De Selectie ontwikkelde de communicatiestrategie in samenhang met het omgevingsmanagement.
Uitdaging
Inwoners en overige stakeholders nauwgezet betrekken bij dit enormehttps://www.prorail.nl/programmas/programma-hoogfrequent-spoorvervoer/phs-meteren-boxtel bouwproject
Het projectteam ondersteunen om tot een zorgvuldige communicatie te komen
Deel dit artikel
SPEELVELD
Tussen Meteren en Boxtel gaan meer treinen rijden. Daarom legt ProRail een vierde spoor aan tussen ’s-Hertogenbosch en Vught. Het spoor dat dwars door Vught loopt, wordt verdiept aangelegd. Daardoor krijgt het dorp te maken met een enorm bouwproject. Het is één van de grootste infrastructurele projecten van Nederland. Het project maakt onderdeel uit van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS).
HIGHLIGHTS
Communicatiestrategie en -plan in overzichtelijk document
Diverse werksessies met betrokkenen
Workshop communicatie voor het hele projectteam
Coaching van het communicatie- en omgevingsteam
RESULTAAT
Integraal kijken naar de opgave, in samenhang met het omgevingsmanagement leverde een doordacht plan op waar omgevingsmanagement, stakeholdermanagement, issuemanagement en communicatie bij elkaar kwamen in één document.
We adviseerden over de samenstelling van het team en brachten focus aan. Om het plan succesvol uitgevoerd te krijgen, organiseerden we een interactieve workshop met alle projectleden, inclusief (technisch) specialisten, juristen en planners, om hun rol in goede communicatie duidelijk te maken. Daarna coachten we het team dat de uitvoering van de strategie coördineerde.
Zichtbaar, aanspreekbaar, bereikbaar
Chanel

.png)