top of page

Terug naar artikelen

Marketingplan Ledenwerving

Koninklijke NLingenieurs ondersteunt en behartigt de belangen van ingenieursadviesbureaus in Nederland. De meeste grote bureaus zijn lid, maar ook middelgrote bureaus hebben veel aan lidmaatschap. Dat vraagt om een gerichte marketingaanpak.

Uitdaging

  • Hoe kunnen we nog meer ingenieursbureaus aan ons binden?

  • Wat moeten we bieden om aantrekkelijk te zijn voor hen?

  • Op welke manier kunnen we ze bereiken en in contact met ze komen?

  • Hoe zorgen we voor een gebruikersvriendelijk proces tot lidmaatschap?

Deel dit artikel

SPEELVELD

De ingenieursbranche is divers: van grote spelers tot middelgrote en kleinere bureaus. Grote bureaus zijn goed in beeld, maar van de middelgrote leden is minder duidelijk wie ze zijn en wat ze nodig hebben. Juist daar liggen kansen om het lidmaatschap meer waarde te geven.

HIGHLIGHTS

  • Helder overzicht van het aanbod van Koninklijke NLingenieurs en de meerwaarde voor leden

  • In gesprek met leden, oud-leden en potentiële leden over kansen en risico's

  • Customer journey die de wegen naar lidmaatschap verbetert

RESULTAAT

We schreven, in nauwe samenwerking met betrokkenen van Koninklijke NLingenieurs én (oud)leden, een praktisch plan voor ledenwerving. Bedrijven in de ingenieursbranche zijn inhoudelijk enorm gedreven en spreken elkaar graag over thema's die ze in hun werk tegenkomen. De kern van het plan is dan ook ontmoetingen faciliteren en laten zien dat Koninklijke NLingenieurs bestaat voor en door haar leden.

Waarom lid worden? Dáárom.

Gjerryt

Stocksy_comp_watermarked_3762596_2x.png
Group 177_2x.png

SPEELT DIT BIJ JULLIE 00K?

We gaan graag met onze opdrachtgevers het veld op! Met slimme strategie, stevige sessies en heldere plannen zorgen we voor concrete resultaten. Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Image 1.png

VERGELIJKBARE
WEDSTRIJDEN

Door de jaren heen hebben we al veel wedstrijden gespeeld met onze opdrachtgevers. Hieronder zie je een selectie van projecten waar we samen mee aan de slag zijn gegaan.

Stocksy_comp_watermarked_3762596.png

Projecten Jongeren & Inclusie

Stocksy_comp_watermarked_3762596.png

Zelforganisatie van team O&S

Stocksy_comp_watermarked_3762596.png

Positionering en communicatieplan

  • Pagina 1
bottom of page