Terug naar artikelen
Positionering en Marcomstrategie
Stichting Special Heroes Nederland maakt zich sterk voor de sociale, mentale en fysieke ontwikkeling van mensen met een beperking. In de loop der tijd zijn de domeinen waarin zij opereren en de diensten die zij bieden flink uitgebreid. Maar hoe zorg je ervoor dat je in het speelveld op de juiste manier bekend staat en voor de juiste zaken gevonden wordt? Dit vraagt om een nieuwe kijk op de positionering en marketingcommunicatiestrategie.
Uitdaging
Ondersteuning bij het opnieuw positioneren van Stichting Special Heroes
Ontwikkelen van de merkarchitectuur
Bepalen van een marketing- en communicatiestructuur passend bij het huidige portfolio
Deel dit artikel
SPEELVELD
Stichting Special Heroes Nederland realiseert haar doel door een zo groot en breed mogelijk aanbod te creëren op de gebieden sport en bewegen, kunst en cultuur, werk en participatie en voeding en gezondheid.
HIGHLIGHTS
Verkennen van de positionering met alle collega's van Special Heroes Nederland
Storytelling op basis van de 'Heroes Journey'
2 brainstormsessies over de merkarchitectuur
RESULTAAT
Samen met de werkgroep hebben we door middel van een aantal sessies toegewerkt naar een heldere positionering voor de organisatie. De positionering en de bestaande organisatiestrategie gaven samen input om te komen tot een korte en bondige marketing-communicatiestrategie die bestond uit vier strategische speerpunten waar de komende jaren op ingezet zal worden.
Precies goed gepositioneerd
Gjerryt

.png)



.png)

.png)
