top of page
Stocksy_comp_watermarked_3762596.png

Terug naar artikelen

Organisatiestrategie aandeelhouderschap medewerkers

SNPI gelooft dat medewerkers aandeelhouder maken goed is voor bedrijven, goed voor werkenden en goed voor de economie. Daarom helpt SNPI bedrijven in Nederland om medewerkersparticipatie mogelijk te maken. Daarvoor is nodig dat bedrijven in Nederland een bewuste afweging maken over medewerkersparticipatie en dit laagdrempelig kunnen invoeren. Dat vraagt om een heldere organisatiestrategie en bijpassende communicatie- en lobbystrategie.

Uitdaging

  • Bepalen aan welke ambities van SNPI communicatie gaat bijdragen

  • Kiezen van communicatiedoelen, doelgroepen en positionering

  • Maken van een SWOT-analyse op het gebied van communicatie

  • Communicatiestrategie bepalen en inzetten

Deel dit artikel

SPEELVELD

SNPI timmert al ruim 20 jaar aan de weg als expert en adviseur op het gebied van medewerkersaandelen. Het is een kleine organisatie met beperkte middelen en zonder winstoogmerk. Naast het promoten van medewerkersaandelen, geeft SNPI ook advies aan bedrijven die hiermee aan de slag willen. Om meer impact te maken, zoekt SNPI continu naar partners om samen te werken. Bijvoorbeeld sociale partners of bedrijven die voorop lopen op het gebied van medewerkersaandelen. Dat is nodig, want nog maar weinig bedrijven in Nederland weten van de mogelijkheden of zijn hier zelf mee bezig.

HIGHLIGHTS

  • Compact document met ambities, doelstellingen en strategie

  • Stakeholderanalyse met focus op gewenste samenwerkingspartners

  • Tijdlijn met prioriteiten voor de komende jaren

RESULTAAT

De herijkte strategie geeft focus. Waar willen we over een aantal jaar staan? Waarop zetten we in en waarop niet? Met wie willen we samenwerken? Strategie en uitvoering liepen door elkaar heen, dus zijn er in 2024 ook al flink resultaten geboekt. Zo benoemden steeds meer sociale partners medewerkersaandelen als speerpunt waarvoor zij zich hard willen maken. Daarnaast leidde een groot onderzoek dat SNPI met de Universiteit Utrecht uitvoerde tot kamervragen en brede publiciteit.

Samen sterker met medewerkersaandelen

Henno

Stocksy_comp_watermarked_3762596_2x.png
Group 177_2x.png

SPEELT DIT BIJ JULLIE 00K?

We gaan graag met onze opdrachtgevers het veld op! Met slimme strategie, stevige sessies en heldere plannen zorgen we voor concrete resultaten. Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Image 1.png

VERGELIJKBARE
WEDSTRIJDEN

Door de jaren heen hebben we al veel wedstrijden gespeeld met onze opdrachtgevers. Hieronder zie je een selectie van projecten waar we samen mee aan de slag zijn gegaan.

Stocksy_comp_watermarked_3762596.png

Participatiestrategie dorpsagenda's

Stocksy_comp_watermarked_3762596.png

Visie en ambitievorming

Stocksy_comp_watermarked_3762596.png

Participatiebeleid

  • Pagina 4
bottom of page