
Terug naar artikelen
Communicatiestrategie en positionering
Met het programma Digitaal Veilig Onderwijs bundelen het ministerie van OCW, de VO-raad, de PO-Raad, Kennisnet en SIVON hun krachten voor een onderwijssector waarin iedereen digitaal veilig kan leren werken. Schoolbesturen en IBP’ers spelen hierin een sleutelrol. Heldere en effectieve communicatie naar deze doelgroep is daarbij onmisbaar.
Uitdaging
De Selectie bouwde samen met Kris Kras aan een stevig communicatiefundament voor het programma:
Een communicatiestrategie
Governance: hoe gaan we met 5 partijen samenwerken op communicatie?
Een positionering
Een visuele identiteit en bijbehorende middelen
Deel dit artikel
SPEELVELD
DVO is een langlopend programma dat zich nu nog in de opstartfase bevindt. Dat betekent dat strategievorming, het optuigen van de programma-organisatie en de uitvoering soms door elkaar lopen. De 5 deelnemende organisatie hebben ieder hun eigen inbreng. Daarom is goede afstemming in het hele proces van groot belang.
HIGHLIGHTS
Schoolbesturen en IBP'ers zijn nauw betrokken om keuzes op het gebied van communicatie te toetsen
Tweedaagse sessie met alle 5 programmapartijen om een stevige basis te leggen voor samenwerking en communicatie
Een door alle partijen gedragen communicatiestrategie, positionering en governance
Oprichten en voorzitten communicatieteam
RESULTAAT
Er ligt een helder vertrekpunt voor de communicatie-inzet van het programma. De doelgroepen hebben daar een belangrijke stem in gehad, zodat het programma goed bij hun wereld aansluit. Ondanks dat de 5 deelnemende partijen soms hun eigen kijk op zaken hebben, is er een constructieve samenwerking en een gedeelde ambitie.
Met vijf partijen, één communicatiekoers
Igor

.png)





_JPG.jpg)
