
Terug naar artikelen
Marktverkenning
Reinaerde wil bijdragen aan de kwaliteit van bestaan van mensen met een beperking. Bijvoorbeeld door werk- en dagbesteding in de horeca. Na 30 jaar is het concept van ZiZo aan verandering toe. Dat vraag om een marktverkenning voor een nieuwe horecapartij.
Uitdaging
Verkenning van wensen en behoeftes van beleidsmakers en betrokkenen ZiZo
Deskresearch horeca Utrecht
Verkennende gesprekken en adviseren over een nieuwe partij
Deel dit artikel
SPEELVELD
Reinaerde wil bijdragen aan de kwaliteit van leven van mensen met een beperking. Een van de manieren waarop Reinaerde hiervoor zorgt is door het aanbieden van werk en dagbesteding. Er zijn verschillende vormen van werk en dagbesteding. Horeca is hier één van. Als eerste in Nederland opende Reinaerde in 1993 een bedrijf dat bijna helemaal gerund wordt door mensen met een beperking: ZiZo. Eetcafé, atelier en winkel in één aan de Oudegracht in Utrecht.
HIGHLIGHTS
Startsessie waarin samen met Reinaerde werd verkend wat ze precies zoeken in een samenwerkingspartner en hoe mogelijke samenwerkingen eruit zouden kunnen zien
Deskresearch resulterend in een longlist met potentiële partners
Verkennende gesprekken met potentiële partners
RESULTAAT
Op basis van de input uit de startsessie en deskresearch hebben wij ons georiënteerd op de Utrechtse horecamarkt. Dit resulteerde in een longlist van potentiële partners waarmee wij verkennende gesprekken hebben gevoerd. Na analyse van de uitkomsten van deze gesprekken hebben we Reinaerde geadviseerd welke samenwerkingsvorm en -partners het grootste potentieel bieden om ZiZo opnieuw vorm te geven.
Nieuw recept voor een vertrouwd concept
Gerben








