BLOG

Lees meer over wat we doen, wat ons drijft en hoe we winnen.

Mobiliteitsbedrijf van morgen

Bijgewerkt: mrt 4

De Selectie het veld in met Harrie Arendsen

Hoe mensen omgaan met reizen, mobiliteit en autobezit is volop in beweging. Bij Harrie Arendsen hebben ze dat goed begrepen. Het familiebedrijf, van oorsprong toonaangevende en prijswinnende Volvo-dealer met diverse showrooms en garages in het oosten van het land, verlegt de koers naar het mobiliteitsbedrijf van morgen. De Selectie helpt bij de strategie, doorontwikkeling van de plannen en adviseert de business, staf en innovatiekant van het bedrijf.

Volvo Harrie Arendsen / De Pedaleur Bikes
"Het gaat om onafhankelijk in mobiliteit..."

“Het gaat om onafhankelijkheid,” zegt eigenaar Frank Arendsen: “Vrijheid in je mobiliteit betekent onafhankelijk zijn, of dat nu met een eigen auto, deelauto, elektrische fiets of een slimme reis-app is”. De autobranche verandert: merken zetten in op meer verkoop van auto’s zonder tussenkomst van een dealer. En doordat auto’s steeds beter in elkaar zitten of elektrisch zijn, hebben werkplaatsen minder te doen. Bij Harrie Arendsen blijft Volvo belangrijk, maar is de weg ingeslagen naar het mobiliteitsbedrijf van de toekomst. “Mensen moeten regelmatig van A naar B en daar willen we hen bij helpen”, aldus Arendsen. Enige tijd geleden nam hij enkele fietsenzaken over, waaronder het gerenommeerde Pedaleur Bikes uit Doetinchem. Ook verkoopt het bedrijf via de Slimme Jongens bijvoorbeeld laadinfrastructuur of legt het, voor een klein bedrag per maand extra, een handige vouwfiets in je leaseauto.

Van identiteit en strategie tot toetssteen

De Selectie is eind 2020 aangehaakt en gevraagd te helpen bij de koers en de organisatiestructuur die gebaseerd is op een cultuur van vertrouwen, betrokkenheid en ruimte om mee te denken over het bedrijf voor alle medewerkers. Niet voor niets zijn mensen van de centrale organisatie in dienst van Veur Mekaar B.V., ‘voor elkaar’ én '(goed) geregeld' in mooi Achterhoeks. Ook adviseert De Selectie bij de identiteit, strategie en merkenstructuur en ontwikkelt het bijvoorbeeld een ‘toetssteen’ die elke medewerker kan gebruiken om te checken of ideeën en plannen passen bij de koers van het bedrijf.

45 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven