De Selectie stelt het Team van de Maand samen. Mensen in een adviserende rol die zich in de kijker spelen, kunnen zomaar een basisplaats afdwingen. De waarde ervan? Mag je helemaal zelf weten. In ieder geval zouden wij dit team zo het veld in sturen voor een flinke adviesklus. Het Team van de Maand van Januari 2020 in willekeurige volgorde...
1. Rick Hunink
Na het werken 'in televisieland' bouwt hij nu alweer ruim zes jaar aan zijn bedrijf Videonieuwsbericht. Onderscheidt zich onder meer door het filmen met je eigen smartphone - en de montage daarvan - tot norm te verheffen. Adviseert over het slim en gericht inzetten van video en durft daarbij verder te kijken dan het middel zelf. Een middelenmaker die heel goed weet dat alléén een mooie video niet het hele werk is.
Medewerker Opsporingsdeskundigheid bij de Inspectie SZW die daarnaast bestuurskunde studeert. Een slimme, talentvolle dame die zaken gewoon regelt, ook als die op het eerste oog niet lijken te kunnen. In staat om de open-deur-vragen te stellen, die inmiddels iedereen vergeet te stellen 'omdat we het altijd al zo deden'. Dat helpt. Het vertrouwen geven en opstellen.
Strategie voor recruitment nodig? Dat begint bij onderzoeken, data verzamelen, grondig analyseren en op basis daarvan keuzes maken. Want niet iedereen wil zomaar ergens werken vanwege een leuke campagne of vacature(tekst). Dat is de visie van Marloes Peters, en daar zijn wij het helemaal mee eens. Data driven recruitment is de norm in 2020.
Creatief, nieuwsgierig, ondernemend en ook in staat die kwaliteiten bij anderen aan te wakkeren. Altijd fijn, om daarmee het veld op te gaan. Gaf advies aan talloze organisaties over hoe die de innovatiekracht van hun medewerkers beter kunnen benutten. Deelde zijn visie op het vak in het boek CommTalks van Betteke van Ruler en inspireerde als spreker op het Grootste Kennisfestival.
Na een indrukwekkende carrière bij onder meer Vodafone, Mars en de Consumentenbond, wilde Klaske wel eens weten hoe het gras erbij lag in de gemeente Utrecht. Maakte de transfer, stapte een halfjaar later alweer door en mag vanaf 1 maart mag het nieuwe organisatieonderdeel Mens & Organisatie opzetten. Haar lef wordt dus snel beloond; en terecht! Met Klaske waait er een frisse wind door de gangen van de gemeente Utrecht.
Echte aanpakker. Stelt de juiste vragen en weet snel ‘hoe de hazen lopen’ en complexe vraagstukken simpel te maken. Vol initiatief en innovatiekracht denkt ze verder waar anderen stoppen. Is de te verwachten knelpunten vaak voor, zodat ze niet ontstaan of er bijtijds rekening mee gehouden wordt. Dat is altijd handig op het veld...
Adviseur organisatieontwikkeling bij de gemeente Amsterdam - met humor. Da's altijd fijn. Brengt als 'mooimaker' creativiteit en lef in het team. Een echte samenspeler die gaat voor resultaat. Eigenzinnige speler: ruimte geven en dan opstellen op de flanken voor optimaal effect.
8. Brahim Abid
Strategisch denker die zich thuisvoelt in complexe krachtenvelden. Is inmiddels alweer tweeëneenhalf jaar bestuursadviseur strategie voor het college van B en W in Amersfoort. Hij herkent de belangen, snapt de dynamiek en leest het spel. Zet binnen no time scenario's neer waarbij het politieke, bestuurlijke en ambtelijke belang is meegenomen. Nauwelijks te passeren speler die z'n mannetje staat en rugdekking geeft.
9. Dennis Vork
Staat als concernmanager bij de gemeente Zeist midden in de samenleving. Van nature helpt hij, met zijn coachende kwaliteiten, het beste uit zichzelf en zijn medespelers te halen. Daardoor blijft het team zich ontwikkelen. Ideale, verbindende speler in de categorie: altijd opstellen.
10. Joep Wessels
Gedreven, energieke 'young professional' met ambitie. Zoekt uitdagingen op en krijgt energie van nieuwe dingen. Startte deze maand, als consultant namens Boer & Croon, bij Luchtverkeersleiding Nederland. Studeerde politicologie en snapt de belangen in het speelveld. Een echte teamspeler die niet stopt als het even tegen zit.
11. Lisa Verhoeven
Heeft impact bij de gemeente Amsterdam, door weg te bewegen van alleen het produceren van middelen. Sluit juist goed aan bij de doelen van het primaire proces en creëert daarmee meerwaarde vanuit communicatie. Loopt niet snel tegen een gele kaart aan, al is Code Geel overigens van toepassing. Gewoon opstellen en gaan!
Zien we iemand over het hoofd? Scout je mee en wil je iemand nomineren voor het volgende Team van de Maand? Laat het ons weten via 14@de-selectie.nl of social media. Deze selectie is met zorg samengesteld, maar er kan natuurlijk uitgebreid over gecorrespondeerd worden.
Comments