
Terug naar artikelen
Ontwikkelen contentstrategie
Philadelphia is een landelijke zorgorganisatie die mensen met een beperking ondersteunt om te leven zoals zij dat willen. Dat doen ze met liefde, lef en meesterschap. Maar als je zoveel mooie verhalen te vertellen hebt, rijst de vraag: welke zet je in de schijnwerpers? En hoe zorg je dat content niet versnipperd raakt, maar gericht bijdraagt aan de organisatiedoelen?
Uitdaging
Hoe komen we tot een praktische contentstrategie?
Op welke thema's en pijlers gaan we proactief inzetten?
Welke aanvragen vanuit de organisatie pakken we wel of niet op?
Deel dit artikel
SPEELVELD
Als landelijke zorgorganisatie is Philadelphia actief op tal van thema’s en initiatieven. Het communicatie- en contentteam krijgt daardoor veel vragen en verzoeken vanuit de organisatie. Dit vraagt om samenhang, duidelijke speerpunten en een praktische aanpak die houvast biedt in de dagelijkse uitvoering.
HIGHLIGHTS
Contentstrategie, met daarin duidelijke strategische keuzes en speerpunten
Toetssteen als leidraad voor keuzes in dagelijkse werkzaamheden
Communicatiecanvas voor de belangrijkste thema's
RESULTAAT
Door middel van een aantal actieve sessies werkten we samen met het contentteam toe naar een bruikbare contentstrategie. Met de keuze voor het convergentiemodel, waarbij er een wisselwerking ontstaat tussen plan en aanpak. De focus voor de komende tijd komt te liggen op proactieve contentcreatie, zonder daarbij vragen en wensen vanuit de organisatie uit het oog te verliezen.
Wat vertellen we wél?
Chanel

.png)
VERGELIJKBARE
WEDSTRIJDEN
Door de jaren heen hebben we al veel wedstrijden gespeeld met onze opdrachtgevers. Hieronder zie je een selectie van projecten waar we samen mee aan de slag zijn gegaan.
- Pagina 8






.png)