Van verkoper naar partner: zó verander je het beeld bij je klant.
- Julia Verlaat

- 13 feb
- 1 minuten om te lezen
We begeleidden deze week een sessie voor een opdrachtgever die zijn propositie wilde versterken. De uitdaging: niet langer gezien worden als 'verkoper van producten', maar als 'strategische partner' die ondersteunt, meedenkt en spart over ontwikkeling en toekomstvisie.
Hoe pak je zo’n transformatie aan? Waar begin je? Onze aanpak is, zoals je van ons gewend bent, zonder poespas en to-the-point:
Haal de juiste mensen aan tafel
De beste ideeën ontstaan samen. Dus geen eilandjes, maar alle knappe koppen bij elkaar in één ruimte. Wij zorgen voor de juiste vragen, werkvormen en doordringen tot de kern.
Maak het tastbaar
Wie is je klant nu écht? Door persona’s te creëren, brengen we de doelgroep tot leven. ‘Anja, de procesoptimalisatie-fanaat die taarten bakt en een hybride Volvo rijdt’, zegt toch veel meer dan ‘een vrouw van 45 met behoefte aan efficiëntie en creativiteit’. Oh sorry, ken je haar!? 😳
Spot samen de kansen
Met die persona’s in gedachten, nemen we de hele klantreis onder de loep. Hoe ervaren klanten het proces nu? Waar zit de meerwaarde? Dit maakt direct zichtbaar waar de kansen liggen.
Bouwen en inrichten
Alle inzichten samenbrengen betekent: direct aan de slag. We plaatsen de goede middelen op de juiste plek in de klantreis, zodat de doelgroep de nieuwe rol van strategisch partner ook écht gaat ervaren.
Het resultaat?
Een intensieve, energieke sessie vol inspiratie, ideeën en - het allerbelangrijkste - een heldere richting. Wil je ook jullie positie in de markt versterken of de klantreis scherper krijgen? Neem dan contact met ons op voor een kop koffie!



Opmerkingen