
Terug naar artikelen
Uitvoer missie en visie
MidZuid is met 750 medewerkers de steun in de rug voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. De medewerkers zijn betrokken en willen mensen aan werk helpen. In de praktijk lopen ze regelmatig tegen dilemma’s aan. Wat bedoelen we eigenlijk met de missie? Waar ligt de focus? Waar zijn keuzes die we maken op gebaseerd? Kortom; tijd om dat samen concreet en daarmee toepasbaar te maken. Voor iedereen.
Uitdaging
Hoe zorgen we ervoor dat we allemaal begrijpen wat we bedoelen met onze missie?
Welke keuzes hebben we te maken om te werken aan onze missie volgens onze visie?
Hoe kunnen we alle medewerkers handvatten geven om de visie toe te passen in hun dagelijks werk?
Deel dit artikel
SPEELVELD
De afgelopen jaren vonden er in de organisatie veel wisselingen in de directie plaats. Tegelijkertijd is de doelgroep complexer geworden en sluiten processen en samenwerking nog onvoldoende aan bij wat nodig is om goed te kunnen werken.
HIGHLIGHTS
Vooronderzoek onder alle medewerkers met een digitale enquête
Sessie met een dwarsdoorsnede van de medewerkers om een compleet beeld van de organisatie te krijgen
Strak proces waarmee dat wat werd opgehaald meteen vertaald werd naar vraagstukken en beslispunten voor het management
40 medewerkers die oefenen met het toepassen van de handvatten aan de hand van praktijkvoorbeelden
RESULTAAT
We hebben de missie en visie van MidZuid concreet gemaakt door er een verhaal van te maken. Letterlijk. 3 alinea's die iedereen kan begrijpen en na kan vertellen. En we vertaalden de bestaande kernwaarden naar leidende principes. Zinnetjes die je helpen in je werk, bij het maken van keuzes. Die ook het MT helpt bij het geven van richting. Met die basis kan en gaat MidZuid zelf verder.
Van missie naar werkvloer
Julia




.png)

.png)

.png)