top of page

SNPI

Pitch White.png

AWAY MATCH:

Organisatiestrategie

KLANTCASE

maart - december 2024

Apeldoorn

Apeldoorn

Wedstrijd

Organisatiestrategie om meer impact te maken met medewerkersaandelen

Uitdaging

SNPI gelooft dat medewerkers aandeelhouder maken goed is voor bedrijven, goed voor werkenden en goed voor de economie. Daarom helpt SNPI bedrijven in Nederland om medewerkersparticipatie mogelijk te maken. Daarvoor is nodig dat bedrijven in Nederland een bewuste afweging maken over medewerkersparticipatie en dit laagdrempelig kunnen invoeren. De Selectie ontwikkelde een organisatiestrategie en bijpassende communicatie- en lobbystrategie om dit voor elkaar te krijgen.

Speelveld

SNPI timmert al ruim 20 jaar aan de weg als expert en adviseur op het gebied van medewerkersaandelen. Het is een kleine organisatie met beperkte middelen en zonder winstoogmerk. Naast het promoten van medewerkersaandelen, geeft SNPI ook advies aan bedrijven die hiermee aan de slag willen. Om meer impact te maken, zoekt SNPI continu naar partners om samen te werken. Bijvoorbeeld sociale partners of bedrijven die voorop lopen op het gebied van medewerkersaandelen. Dat is nodig, want nog maar weinig bedrijven in Nederland weten van de mogelijkheden of zijn hier zelf mee bezig.

Highlights

  • Compact document met ambities, doelstellingen en strategie

  • Stakeholderanalyse met focus op gewenste samenwerkingspartners

  • Tijdlijn met prioriteiten voor de komende jaren

Resultaat

De herijkte strategie geeft focus. Waar willen we over een aantal jaar staan? Waarop zetten we in en waarop niet? Met wie willen we samenwerken? Strategie en uitvoering liepen door elkaar heen, dus zijn er in 2024 ook al flink resultaten geboekt. Zo benoemden steeds meer sociale partners medewerkersaandelen als speerpunt waarvoor zij zich hard willen maken. Daarnaast leidde een groot onderzoek dat SNPI met de Universiteit Utrecht uitvoerde tot kamervragen en brede publiciteit.

SNPI

Opstelling

  • 3 adviseurs van De Selectie

  • Directeur van SNPI

  • Communicatieadviseur van SNPI

  • Bestuur van SNPI

Statistiek

  • 6 werksessies om tot een uitgewerkte strategie en deelplannen te komen

  • 3 ambities om de komende jaren naartoe te werken

  • 17% van de bedrijven bood in 2024 een vorm van medewerkersaandelen

SELECTIE_icoon_marketing.png

Igor Houben

0630954101

Gjerryt Leuverink.jpg

KLANTCASES

WAT WE OOK DOEN

ONZE OPDRACHTGEVERS

bottom of page