Pieters Bouwtechniek

AWAY MATCH:
Marketinganalyse
KLANTCASE
Zomer 2022
Nederland
Wedstrijd
Hoe kan de communicatiestrategie bijdragen aan de gewenste positionering van het bedrijf?
Uitdaging
Pieters Bouwtechniek wil relevant en onderscheidend blijven. Hoe kan communicatie daar een bijdrage aan leveren?
Speelveld
Pieters Bouwtechniek is een ingenieursbureau in constructieadvies met vijf vestigingen verspreid over Nederland. De vestigingen hebben allemaal hun eigen directie, eigen speerpunten en eigen identiteit.
Highlights
Zeven interessante gesprekken met medewerkers van Pieters, met één duidelijke rode draad
Startsessie met onze eigen beeldkaarten
Analyse met de belangrijkste resultaten en advies voor het vervolg
Resultaat
Om een goed beeld te krijgen van Pieters en hun omgeving, hebben we een interne en externe analyse van het bedrijf gemaakt. De volgende vragen kwamen aan bod:
Hoe laat Pieters zich zien via hun communicatiekanalen ?
Hoe ziet Pieters zichzelf, wat is de identiteit van Pieters?
Wat is de reputatie van Pieters bij klanten en samenwerkingspartners
Hoe laten concurrenten zich zien via hun communicatiekanalen?
Het resultaat is een bondig document met de gewenste positionering, strategische uitgangspunten voor de communicatiestrategie en advies voor vervolgstappen
