Pieters Bouwtechniek

Pitch White.png

AWAY MATCH:

Marketinganalyse

KLANTCASE

Zomer 2022

Nederland

Nederland

Wedstrijd

Hoe kan de communicatiestrategie bijdragen aan de gewenste positionering van het bedrijf?

Uitdaging

Pieters Bouwtechniek wil relevant en onderscheidend blijven. Hoe kan communicatie daar een bijdrage aan leveren?

Speelveld

Pieters Bouwtechniek is een ingenieursbureau in constructieadvies met vijf vestigingen verspreid over Nederland. De vestigingen hebben allemaal hun eigen directie, eigen speerpunten en eigen identiteit.

Highlights

  • Zeven interessante gesprekken met medewerkers van Pieters, met één duidelijke rode draad 

  • Startsessie met onze eigen beeldkaarten

  • Analyse met de belangrijkste resultaten en advies voor het vervolg

Resultaat

Om een goed beeld te krijgen van Pieters en hun omgeving, hebben we een interne en externe analyse van het bedrijf gemaakt. De volgende vragen kwamen aan bod:

  • Hoe laat Pieters zich zien via hun communicatiekanalen ?

  • Hoe ziet Pieters zichzelf, wat is de identiteit van Pieters?

  • Wat is de reputatie van Pieters bij klanten en samenwerkingspartners

  • Hoe laten concurrenten zich zien via hun communicatiekanalen?

Het resultaat is een bondig document met de gewenste positionering, strategische uitgangspunten voor de communicatiestrategie en advies voor vervolgstappen

Pieters Bouwtechniek

Opstelling

  • 3 communicatieadviseurs

  • 1 MT

  • 3 adviseurs van De Selectie

  • 1 set beeldkaarten

Statistiek

  • 2 strategische sessies met het communicatieteam

  • 8 interviews met medewerkers

  • 6 interviews met samenwerkingspartners en opdrachtgevers

  • 1 presentatie aan het MT

SELECTIE_icoon_marketing.png

Wieteke Kalkema

06-83488791

Wieteke Kalkema

KLANTCASES

WAT WE OOK DOEN

ONZE OPDRACHTGEVERS